twitter



  • Daerah Brazil bertemu dengan jalan laut sekitar tahun 531 SM atau boleh jadi sebelum masa itu oleh bangsa Phoenicians. Bangsa Phoenicians merupakan bangsa pertama yang berdagang melintasi samudera. Mereka tinggal di sekitar Lebanon (merupakan kota berbudaya pertama di dunia) dan mereka telah melintasi samudera Atlantik dari benua Afrika dan mengadakan kegiatan perdagangan dengan masyarakat setempat di sana selama bertahun-tahun. Masyarakat lokal tersebut benar-benar datang dengan berjalan kaki dari Cina.
  • PhoeniciansTributeSolomon 287x300 Sejarah Dunia Yang Mungkin Anda Tidak Tahu Part 2400px PhoenicianTrade 300x225 Sejarah Dunia Yang Mungkin Anda Tidak Tahu Part 2
  • Charles Lindberg memang manusia ke-82 yang terbang melewati samudera, tetapi ia adalah yang pertama yang melakukannya sendirian.
200px Col Charles Lindbergh Sejarah Dunia Yang Mungkin Anda Tidak Tahu Part 2Lincoln Standard biplane 300x110 Sejarah Dunia Yang Mungkin Anda Tidak Tahu Part 2
  • yang anda telah kenali selama lebih dari 50 tahun, telah berbohong kepada anda. Pernipuan yang dilakukan bertajuk “Misi Gelap”. Korang bleh percaya ke zaman dulu boleh pijak bulan tapi zaman sekarang nak keluar masuk dunia pun boleh meletup lagi (columbus & challenger).
Seorang kadam kecil pekerja yang setia adalah saksi untuk apa yang sebenarnya berlangsung, dan bersetuju pada masa itu untuk merahsiakan untuk kepentingan keselamatan negara.
1. Angkasawan Apollo 14 Allan Shepard bermain golf di Bulan. Di depan penonton TV seluruh dunia, Misi Control menunjukan tentang memukul bola ke kanan. Namun dipotong disebabkan oleh aliran udara yang tidak merata di atas bola. Bulan tidak mempunyai atmosfera dan udara tidak ada.
2. Sebuah kamera menghala ke atas untuk menangkap Apollo 16′s Lunar Lander di Bulan sedang berlepas. Siapa yang melakukan rakaman?
3. Satu gambar dari Apollo 11 menghala ke Neil Armstrong yang akan mengambil gambar langkah pertama manusia ke bulan,. fotografer harus diletakkan di permukaan planet. Jika Armstrong adalah manusia pertama di Bulan, lalu siapa yang mengambil gambar?
4. Tekanan di dalam tetapan ruangan lebih besar daripada di dalam bola. Para angkasawan seharusnya sudah menggelembung seperti Michelin Man, tapi terlihat tidak ada tekukan sendi mereka.
5. Semasa Bulan pendaratan berlangsung selama perang dingin. Mengapa tidak Amerika membuat isyarat pada langkah yang boleh dilihat dari bumi?

sumber : http://www.kaskus.us/showthread.php?p=180047097